AvantGarden Chronicles
Tanja Vujinović
Umetniška dela AvantGarden obstajajo kot avdiovizualne kompozicije, zvočne krajine in virtualni svetovi, dostopni tako zunaj svetovnega spleta kot tudi na različnih platformah Metaversa, in raziskujejo teme rekreacije, regeneracije in svobode. Obiskovalci se srečajo z edinstvenimi kiparskimi predmeti, ki spodbujajo razmišljanje in jih navdihujejo znanost, vsakdanje življenje, glasba in ekologija. Od znanstvenih skic, ki predstavljajo prvo rožo na Zemlji, do konceptualnih strojev, ki čistijo zrak in vodo ali sledijo posameznikovim čustvom, da bi človeku pomagali ostati v sozvočju s samim seboj, ima vsak prastroj, vsak mali pomočnik in udeleženec posebno vlogo v tej resničnostni delavnici, ki jo je izkusilo na tisoče ljudi.
Avtoričin glavni omni-projekt zadnjih sedmih let, AvantGarden, deluje kot laboratorij realnosti. Združuje kozmične in bionske elemente v različnih medijih, vključno z ambientalnimi zvoki, tehno skladbami, digitalnimi skulpturami in avdiovizualnimi umetninami, ter oblikuje sfere, dogodke in srečanja. Ti dogodki zajemajo koncept nenehno razvijajoče se tehnofantazije in vabijo občinstvo, da »postane del umetniškega dela« z aktivnim sodelovanjem, s plesom, z neformalnimi pogovori, z ustvarjanjem glasbe in z oblikovanjem prihodnjih dogodkov. Včasih ti dogodki postanejo »figitalni«, saj združujejo fizične instalacije v galerijah in muzejih s spletnimi dogodki z mednarodnimi udeleženci in obiskovalci.
AvantGarden želi navdihovati in biti navdihnjen, kristalizirati misli in oblike, ki osvobajajo, bogatijo, hranijo in regenerirajo. Gre za to, da ljudem damo razlog, da so prisotni in soustvarjajo trenutek, v katerem je vsak trenutek pomemben, čas pa postane ključni element razvoja umetniškega dela, hkrati pa se izbriše.
Takojnost postane večnost in obratno. Naš fokus je raztezanje časa in zdi se, kot da so naša orodja vsaj začasno v naših rokah. Prizmatični, spektralni, holografski – kot »biti v maternici nezemljana« – AvantGarden vzbuja občutek neraziskanega ozemlja. Nekateri elementi so znani, nekateri tuji, a vse bi moralo biti dobrodošlo in vsi bi se morali počutiti zaščiteni.